Monday, May 4, 2009

switzerland(my favourite place)



















dis is my favourite place.... n sure nak g lagik nanti.........cantik sgt.. rase tak percaye dpt sampai switzerland...ermm.. selalu tgk industan je berlakon kat cni.. n now sampai sendirik kat cni.... tak percaye.. tempat tinggal kami keliling ngan gunung2 alps... memang sejuk...... n tempat ni cam tenang je.....seronok sgt....program kami ialah naik gunung alps... rase cam tak caye leh naik cni... kami 5org amik pakej yg naik atas sekali(jungfraujoch) mahal la... sekali naik sekat 100euro.. tapi nak merasa kan naik top of europe.....sekali sekala... bukan nyer selalu... kami naik tren dr bwh......
sepanjang naik gunung tu mmg masyaALLAH... cantik nyer pemandangan die...kat lereng2 gunung tu salji je... putih je... n tempat umah2 comel sekeliling tu.... mmg susah nak gambarkan camna.. epi sgt naik ni...... ader org yg naik rendah ckit....pastu kat atas tu mule2 sampai kami masuk istana ice die.. cantik... licin giler... time jalan kene pegang kat palang2 tepi tu... n kat atas sekali ni mcam tak cukup oksigen ckit.. cam termengah2 ckit......n cahaya die terik sgt... kalo xpakai spek itam susah gak la.....kami main2 slide ckit...rase cam tak caya kat atas alps .....kat cni depe cakap german... masa time balik tu... jumpe srg org local tu....then ckp la ckit german..... tah pape tah aku ckp.. ingat la gak ckit2....then time balik tu kami singgah stesen awal ckit.. ingat bak usha2 jam.. nak beli satu.. tapi xde la yg berkenan kat ati sgt... so tak la beli...
then dah balik tempat tinggal tu... ader kedai barbara.. die jual souvenir2 gak... aku beli ader satu sarung tgn yg org gune kat dapur tu utk mama...ader sulam2... n tulis switzerland... n aku beli satu pisau ni(kat cni mmg popular ngan pisau yg byk function ni)... die leh ukir nama... aku suh org tu ukir nama ayah.... erm.. cantik2..patutnyer beli kat bangcik n bangah sekali...tapi masa tu takut duit tak cukup...huhuhu... pastu aku ader beli pinggan2 lagik utk mama...
then aku beli tshirt tulis switzerland kaler pink utk aku... hehe... kat citu ramai la makcik2 yg kaye raye ni beli jam... ader abes sampai 3000 beli jam utk anak2 la.. menantu2 die la.....penuh la kedai barbara tu... mmg laku la kedai die....seronok barbara........aku ade la beli souvenir kecik2 lagik..... rase terkilan la tak beli pisau2 tu kat bangcik n bangah,, takpe,,, next time aku g lagik.... erm.... seronok sgt perasaan makan kat bwh gunung2 ni............. hepi giler... nak dtg lagik....insyaALLAH....

1 comment:

Mahirah M said...

i pray that all your dreams will come true ;)


(masih lagi sedang mencuba menulis esei cinta)