Monday, May 4, 2009

balik malaysia abg kawin...





19mac 2009-aku balik malaysia srg2 lak tu.... memule taknak balik... tapi sebab first adik beradik aku kawin.. rase cam rugi gak la kalo xbalik... then gtau ayah... ayah pon cam kesian.. so die kate balikla.... dlm erti kata yg lain.. die la byr... hehehe...dah la ponteng klas sehari,,,,aku dpt naik klm dutch airline... dapat 400 lebey pound... kire orait la tu... then die kene transit sejam kat amsterdam... wat pertama kalinyer aku nek flight srg2 dr mancester airport... memule nek teksi dr college... pastu nek tren 2jam dr york.... then kat mancester airport nek flight 1jam lebey kat amsterdam...n 13jam dr amsterdam ke malaysia.... perasaan time balik tu cuak la gak.. sebab srg2 kan... tapi wat muke brani jer.... kat amsterdam jumpe rmi gak melayu....dalam flight aku dah order halal food.. so dpt la special meal...hehehehehe..yg penting ader food aku happy jer...sampai klia... angah,kak zu n anis amik...
wah seronok nyer perasaan time tu biler sampai kat tanah air sendirik...then angah blanje char kueteow kat r&r(duit ayah sebenarnya)...then sampai2 umah.... rmi dah kat umah rupenye... ayat mama(anak mama dah balik dah...) tetibe air mate terkuar la ckit time tu.. automatic je tau... takde paksaan atau hipokrit....hehhee.... rindu nyer kat bilik....then malam tu makan2 ngan famili semua dr kampung.. n malam tu jugak...feyd paktam n nomet dtg....feyd n nomet tdo umah time tu..... then mlm tu aku xleh nak tdo langsung.... maybe sebab dah lain time kot.. so keje aku mengasing2 souvenir2 utk sedara mara... leh kate byk gak la aku bwk balik.. dlm beg tu semua souvenir je... then ari kenduri.. tema die kaler merah.. tah pape bangcik pilih kaler terang giler... tapi still baju kebaya aku kaler pink... hehehe... thank u makndak jahitkan!! n thank u mama jahitkan manik2!!!hehehe... time kenduri tu aku epi je... sebab mostly kwn mama aku kenai... so mcm best la gak dpt layan depa...rase tak la penat sgt time kenduri tu..sebab wat kat dewan pastu catering je.... takyah susah2.... sedara mara pon duduk relaks je....yg dtg time kenduri.. feyd..zed...nomet..paktam..moja...moba...thank u!!!!...
aku balik seminggu je.. syokje duk umah.. takyah masak sendirik pon....hehehe
pastu dah abes seminggu tu...
time balik ke uk semule...mama bangah ayah n kak zakiah anta kat airport... yaALLAH.. tuhan je la tahu camne perasaan srg2 nak balik ke uk... mmg time turun escalator rase nak nangis yg teramat sgt... ye la.. perasaan nak tinggalkan org2 tersayang kat malaysia...dah la srg2.... huhuhu
...everytime kene cek passport tu semua org tanya srg2 je ke dik... rase nak jawab je... ye ar... ader org lain ke sebelah saya ni??? hehehe... maybe depe sian tgk aku kot... brani je dak ni srg2....hehehehe.. then kali ni transit aku kat amsterdam 4jam.. n keje aku ialah window shopping..sempat la beli satu keychain kat citu...terasa mcm2 nak beli... tapi tahan je.. bape kali aku tawaf airport tu... 4jam la katakan.. nak gune wireless die pon kene byr..... kemut sungguh..... aku beli hot coklat je time tu... dlm flight tadik dah makan byk....then sampai mancester airport aku srg2 lagik kene nek tren ke york.. pastu dr tren station nek la teksi balik.....huhuhu... kembali ke sekolah..eh silap.. cuti lagik time tu....

No comments: