Wednesday, May 6, 2009

final destination(paris)









n ni final destination kelana convyoy... paris.... kami kat cni 2hari.... first day kat paris seharian kami kat disneyland....worth it gak la.... org kata kalo g sendirik kene dlm 60euro(org kata la) tapi sebab kami ikut kelana convoy ni kami kene byr dlm 27euro je... disneyland ni terbahagi 2.. satu studio n satu lagik park...kat studio ni die byk lak game die... mcm2 jenis roller coaster ader..first sekali kami naik nemo..ingatkan mcm comel je pusing2... rupe2nyer mcm roller coaster gak... takut giler... dah la gelap...laju giler......ishkk2.. risau2....org beratur bukan main panjang... dah kuar nemo tu aku dah cuak dah.. terus xnak naik roller coaster rock .. so yg naik roller coaster pura ekin n syaza...aku n ana stay luar tgk hsm... hehe pastu kami ramai2 g tgk persembahan drift realnyer... best giler....then kami ade naik hollywood tower... die cam lift yg laju giler tu.. rase cam terbang... beg aku pon terangkat... rase free fall giler... then byk gak la mende lain lak kami naik... pastu dah abes tu kami g 2nd park gak... kat cni la org selalu tgk disney2 karakter nari2... dlm tu mcm town disney... cantik giler...kami naik mcm2 gak... tapi yg paling cute naik peterpan..comel..... rase cam terbang.. pastu ader masuk pirate nyer tu.. best gak.. aku suke la mende ni semua sebab takde aksi2 ganas mcm kat studio tadik... hehehe... then ader gak masuk umah antu....best....tapi lagik best la kalo couple2 g... kalo takut leh peluk2.. kekeke.. best la.....nanti nak g cni lagik....disebabkan aku yg paling takut.. aku naik 8 je... ana 9..
pura 10... n ekin n syaza dpt naik 11.... the end of disneyland....
esoknyer... kami dibwk g kedai perfume....best n burin gak dengar die terang2 tu....rmi la makcik2 kaya beli perfume kat cni... aku xbeli perfume pon sebab balik arie tu dah beli byk perfume...then.... kami dibawak ke eiffel tower...tempat yg aku pernah letak mcm2 impian( impian yg feyd,kama,nomet n myra dah burin dengar)...kekeke.. tapi sedeynye takde sape tunggu aku pon kat c2... tapi aku xberperasaan pon kat c2.. tgk eiffel tower mcm besi buruk je....
pastu kami jalan2 naik tren g jalan2 paris...pastu ader sapetah pakcik ariffin kot... die blanje kami semua kebab sebab die br dpt good news.. anak die dpt keje rasenye... tahniah n thank u pakcik...pastu aku beli tshirt paris srg satu kat bangcik n bangah(untung depe ader adik cam aku)...pastu aku beli pinggan tulis paris kat mama.. n untuk auntie teh... sebab die ader pesan suh beli...mcm2 gak la aku beli souvenir kat cni,,, beli selai tshirt gak utk aku....hehehe.. pastu...
after shopping.... kami naik cruise kat ngan eiffel tower tu..again dpt murah sebab g sekali convoy.. dpt 6euro je srg... naik cruise tu mmg romantic giler...... tgk bangunan cantik2 tepi river tu..... pastu nampak la eiffel tower yg ader lampu(tak mcm besi buruk dah)...... baru la aku rasa kat paris..... cantik la paris ni.. tapi semua org kene jage beg masing2... sebab byk giler pencurik kat cni,, ader srg geng convoy kami ilang beg die time ni...pastu kami tdo semalam lagik kat paris..esoknye kami bertolak balik.... then naik lagi feri beso yg bus leh naik dlm die tu....
then sampai london... kami lepak umah aisha fath.. baik sungguh die.... amik kami... pastu masak kat kami...thank u aisyah fath.... tdo semalam umah die... pastu esoknye kami g stadium chelsea.. sekali lagik aku blur g stadium ni sebab tak kenal org...aku beli la tshirt chelsea untung abg2 aku( baik sungguh adikmu ini)....then after shopping2 semua.... kami pon bertolak la balik ke york..... d end....

No comments: