Thursday, July 8, 2010

new things...MAMA SU,status,hati, pandangan, n pemikiran....




erm... byk gak perubahan yg aku rase balik malaysia summer holiday kali ni.... first skali...skang ni dah ade gelaran baru... MAMA SU to the one n only wat mase skang pada NA'IL RAFIQIN....mama su cayang die... hehe... walaupon lum penah jadik ibu.. tapi perasaan syg pada anak sedara tu lain la rase die... rase cam ibu muda... ala2 gitu la.....mungkin selama ni aku sgt manje,cengeng n terlalu sgt bergantung pada org len...tak penah pikir nak berdikari n wat keputusan sendirik..mungkin dlm keadaan skang wat aku lebih byk berpkir dan lebih brani nak hadapi dugaan hidup... mungkin tangisan2 sebelum ni wat aku lepaskan segala titik2 hitam dlm hati...byk sgt aku menangis ya ALLAH kerana dugaan yg sekecil itu... apelah sgt dugaan tu kalo dibandingkan dgn dugaan2 org len yg lebih besar lagik... kenape la aku penat buang air mate untuk sesuatu yg membuang mase n pengorbanan aku selame ni.....mungkin semuanya jadik dlm bentuk pakej la.... menjadik lebih matang dgn ape yg dah jadik+menjadik mama su....kadang2 aku terpikir.. sebelum ni mama n ayah mmg tak penah bg aku pegi reunion2 yg kene stay tdo.... tapi mungkin dgn izin ALLAH... aku diizinkan utk pergi untuk mencarik balik kekuatan dlm diri... untuk berdepan dgn masalah.... untuk melupakan perkara yg telah membuatkan aku menjadik seorang yg sgt bodoh....dgn izin ALLAH jugak semuanya berlaku dlm sekelip mate... macammana semua kenangan manis boleh jadik kenangan paling pahit dlm idup aku..sampai skang belum ada kemaafan padanya....kalo ada pon masih belum ada keikhlasan tu... aku harap sgt jgn sampai takkan pernah ada.... doakanlah moga ada kemaafan tu nanti...mungkin mende yg die lakukan sgt kejam yg pernah jadik dlm idup aku...aku tak mungkin boleh lupe ape yg die buat sampai bile2...mungkin belum lagik...
tapi pasni aku harap aku akan semakin gembira n bahagia dgn kehidupan skang... moge diri ini lebih dekat dgn ALLAH...keluarga dan kwn2...aku rasa skang ni pon aku lebih matang... lebih terbuka pemikirannnya dan lebih terbuka untuk meluahkan ape yg aku rasa........ tapi betol gak kan.. dr aku ckp blakang... baik aku berdepan n tanya org tu sendirik... n gtau ape yg aku rase tak puas hati.. kan?? kan?? kan??...
balik kali ni.... aku dah berjaye jumpe nail....jumpe feyd.... jumpe kwn2 kat pangkor... best la plak g pangkor... dapat jumpe kwn2 lame... semua perangai tak berubah.. cume semuanya makin matang tapi lebih berfikiran terbuka..... semua pon dah besa kan??.. dah pandai beze yang mane baik n yg mane buruk... moge reunion2 akan dtg akan lebih bermakna pada kite semua....thank u korang semua sebab dah wat hidup aku bahagia.....thank u mama ayah bangcik bangah n kak zack yg layan adik mcm2 since adik balik ritu... sampai sanggup amik cuti nak jalan sesama... muah..muah..muah.....

No comments: