Sunday, June 20, 2010

bile dah masuk umur 22....

17th june dah lepas.... kene tunggu setahun lak utk next besday.... hehe... tapi mana tau kan... bile2 mase je ALLAH boleh cabut nyawa kita.... dah 22 tahun dah ALLAH bg kita merasa hidup kat dunia ni dgn pelbagai ujian yang semuanya akan diadili di akhirat nanti....ya ALLAH... semoga aku lebih dekat lagik dgn dirimu... AMIN2.....thank you dgn ucapan2 besday semua n doa2 dr kalian...... moge semua doa tu dimakbulkan ALLAH... amin amin.....
ni adiah2 yg dpt dr puteri2 rumahku n rumah seberang jalan...
besday card-its from charline
pink make up bag(ada 3 sets)-by pura... (die kate.. yg paling besar letak sikat rambut....bedak2 beso....yg sederhana letak brg2 mandi kot katenye... then yg paling kecik letak make up2.... pastu yg transparent beso tu katenye letak baju basah.... ko nak suh aku jadik paris hilton ek sapura... hehe)
patung beruk makye- by ekin...(aku taktau la pe tujuan die bg patung beruk ni....huhu... tapi die dah wat suprise dgn melentok di bwh duvet pink aku sambil pegang beruk makye ni sambil tersenyum simpul....hehe)
make up set- by ana...... (hahaha.... ni adiah yg ana suh aku pilih sendirik... takde idea katenye nak beli ape... at last die suh aku pilih sendirik... seb bek aku tak pilih yg giler2 mahal....hahah)
the world best tecer book n the blue nose tedy- its from newland park drive....(mereka dah nak grad dah..... huhuhu..... ).....
thank u pada semua..... hehehe...

exam pon dah abes..... besday pon dah lepas.... 2nd year pon dah berakhir....... umur pon dah 22... hehehe....byk tol dugaan kali ni..... tapi ALLAH takkan bg dugaan tu kan kalo DIA tau kita tak dpt nak hadapi.... walaupon hujan asik turun je.... ade lagik org yg nak payungkan.... tapi kdg2 byk gak payung2 tu yg still bocor lagik... cam kene beli payung mahal la gini.... i'll be back in a week.... b4 that nak g jalan cardiff bristol n bath dulu...arap2 balik kali ni mcm2 mende best la jadik....kene happykan diri sendirik.....nak makan byk2... mama kate balik kali ni terus g johor dr airport sebab nak spend time ngan dak kecik nail tu...then kames balik ipoh... n kalo takde aral melintang jumaat nak p reunion pangkor.... huhuhu... bertambah2 la jetlag aku..... haahaha... tapi takpe... jalan puas2.... busykan diri anda.... tolongla... nak lupekan segala mende lalu.... tak nak ingat papepon... dah penat menangis utk semua mende tu.........kenape la die kene wujud dlm idup aku.... tapi mcm kwn2 ckp die wujud utk bg pengalaman kat aku..... tapi pengalaman pahit la... erm... die tgh seronok sgt skang.. sgt open menceritakan keseronokan mereka kat org rmi tanpe rase ckit salah pon... mcm mereka xpenah kecewakan org len......

tapi kate kwn aku...
.'Dan kehidupan dunia ini, hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan negeri akhirat itu, sungguh lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa. Tidakkah kamu mengerti?'
[6 : 32 ].........aku mule tersedar balik bile kwn aku ckp gini....fatin ni.....
' if people put you down, you don't have to put up with it. when it happens,tell them exactly how you feel that you don't need their put-downs. Remember, no one can put you down unless you let them. Let them know you deserve better.. BECAUSE YOU DO! ' ( these was among the words that i used to keep when the down comes )
n aku menangis lagik bile kwn ckp gini...
fatin, mungkin Allah sayang kita. Allah bagi kita ujian macam ni. ***** pernah rasa, fatin pun pernah rasa. rasa sangat-sangat lost, macam dah tak ada orang yang sayang kita. padahal, ramai lagi di luar sana yang sayang kita & ikhlas menyayangi kita. mak ayah kita terutamanya. and yang lebih penting, Allah tu lebih sayangkan kita. kenapa Allah nak bagi kita kecewa kalau Allah tu sayangkan kita? hmm, Allah nak kita cari Dia semula, bergantung padaNya tak kesah dalam apa apa perkara, dalam apa apa masa sekalipun. ingat, cinta Allah itu cinta abadi. cinta manusia hanya sementara......

Thank u diamond diarie....
and also.... ada lagik kata2 semangat dr kakak2 newland park drive....

"dont cry because its over..... smile becoz it happened.....,"...
thank u gerrard, podolski, and kapoor... ♥ ♥ ♥ ....


Ya ALLAH... terima kasih sebab dah kurniakan kwn2 yg sgt2 baik mcm mereka....

nak kene bersiap.... mls gila... satgi nak p strawberry picking.... hehehe... salam.......

1 comment:

Wan Jun Smile said...

nice post fatin...
teruskan melangkah...
ikhlaskan hati & pujuk lah hati dgn kebesara-NYA... Agar kita punyer semangat utk hidup... Setiap yg terjadi ada hikmah disebaliknyer & Yakinlah suatu hari kita akan gembira dgn hikmah itu..
(sori pjg sgt membebel..=))