Thursday, August 4, 2011

mengapa yer?

salam.. menyibuk pulak saya dgn isu2 terbaru skang ni... isu yang tak penting sgt pon.. tapi rasa nak gak tulis kat cni... nak tau saya pelik pasai pa..
saya pelik la mengapa lelaki yg nak putuskan sesuatu hubungan tu mula2 mesti nak menafikan kononnya tiada org ketiga yang jadik penyebab terputusnya hubungan mereka.. pastu tuptuptup tak sampai 2 minggu dah bersama org ketiga tu...alasannya selalu seperti begini

-saya dah taknak pikir semua menda ni.. saya nak tumpukan pada pelajaran/karier/keluarga/project.... biarlah saya melepaskan hal2 cinta ni dulu... (wek wek wek.. termuntah gak dgn ayat2 dari lelaki seperti ini)..

beberapa bulan kemudian... eh silap2... beberapa minggu kemudian... atau lebih tepat.. beberapa hari kemudian...
-pasangan baru itu dilihat sering berpegangan tgn dan sering bersama siang malam tanpa memikirkan langsung perasaan mangsa yg masih bersedey lagik...

hehehe... tiada kaitan antara yang hidup dan yang mati k.... cuma bila terbaca pasal mende2 ni semua saya rasa mcm sama aje alasannya..... erm.. adakah itu alasan yang paling baik atau yang terlintas untuk melarikan diri dari kesalahan ? mungkin xlari dari kesalahan.. tapi mungkin mahu menutup kesalahan dari pandangan umum untuk seketika sahaja.. saya mohon maaf pada sesiapa yang tersinggung dgn tulisan ini.. cuma bila saya terbaca paper dan ruangan2 kat tenet ni... kepala saya asyik berpikir.. kenapa mahu menidakkan kewujudan org ketiga...... saya asyik2 terpikir kenapa alasan2nya nampak serupa saja... kasihan pada yang jadik mangsa.....

ayuh... bersihkan hati semula... dah lepaskan segala yg terpikir dalam otak n cerita2 lalu... mari muhasabah diri... sesungguhnya... segala yang berlaku pasti ada hikmahnya.... selagi kita masih bertawakal padaNYA insyaALLAH janji ALLAH itu ada...

2 comments:

Unknown said...

hehe....dh normal dgr dh pasal ni fatin.kdg2 naik muak dgr.

intansurianisafie said...

Setuju. Why so coward men? Please be frank. Dunia tahu siapa anda. Eh apesal marah sangat ni haha ( saya pun sakit mata juga sakit telinga dengar cerita macam ni, the latest one pasal penjaga gol no 1 Msia ). Go ahead, find your happiness over others' sadness.