Sunday, August 15, 2010

warna-warni di aidilfitri.. ehehe

(ini stock manik2 mama)
(yg kaler hijau ni hasil kerja tangan saya tahun lepas)

(over tak manik dia??.. haha... hasil tahun ni)

salam semua....aidilfitri menjelang tiba... mesti semua duk pkir2 nak beli baju raya camna... yang dah byk helai dibeli pon ada kan?? hahha...korang dah tempah ka baju raya?? kalo tempah skang pon belum tentu dpt sebelum raya kan??? tailor semua penuh dah... huhu...makndak saya pon tailor.... ingat lagik dulu2 mlm raya baru dia jahit baju anak dia... keke.. sgt sibuk menjahit baju org len katanya..mmg la... setengah org kata takpayah ada baju raya pon takpa... tapi saja2 la... kita pon nak merasa berbaju baru kan di saat org len melaram ngan baju raya depa... hehe...
every year, baju raya saya mmg byk tapi tak pakai semua pon... hehe... taktau la ngapa byk sgt baju raya saya tiap2 tahun... mungkin sebab mama saya jahit baju saya sendirik kot... so dah dpt save duit utk upah baju...saye tak plak ikut bakat mama saya pandai menjahit baju... cuma skang ni duk blaja jahit manik baju...mama yg ajar... atleast ada la bakat n minat mama yg diturunkan kat saya... saye mmg sgt minat ngan baju bermanik... dr dulu... baju raya saya mesti mama saye jahitkan manik... hah.. saye start blaja jahit manik last year la... yg ijau kat atas tu hasil kerja tgn saya ramadhan tahun lepas... uish... mmg lama la nak siapkan yg hijau ni... mule2 mama p anta tempah sulam dulu kat satu umah ni kat taman saya lepas mama dah siap jahit bagi jadik baju... orang tu amik selai baju rm30-rm40(untuk sulam tangan n bwh baju mcm gmbr kat atas tu)... saya suka sgt sulam yg dia wat... yang pink kat atas tu setelah disulam, saye jahit manik first day posa aritu... saya target nak siapkan dlm masa 5 ari... n alhamdullillah saye berjaye siapkan arini..tapi manik dia terover la plak... ada org kata mcm baju bertunang... haha... kalo segan sgt nak pakai... saya simpan la baju ni untuk konvo... tapi mama kata kalo jahit manik tebal camni kat kedai dia nak beratus2... huhu... xmampu la...baik jahit sendirik ja... tak la susah sgt pon... cuma perlukan byk masa n minat kot....ada lagik 2 baju yg menanti... satu baju tu tgh anta wat sulam kat kedai tu... satu baju lagik mama tak jahit lagik... hahaha.... anyway... baju raya saya tahun ni ada 4.... kekeke... tu pon xtermasuk kain sari yg azie belikan dr india... sayang nak jahit lagik... (kiter simpan dulu yer zie... nanti kiter jahit cantik2 k.).... baju raya tahun ni ada 2 kaler pink... satu kaler turqoise(betoi ka eja)... n satu lagik kaler kuning(yang ni beli kat bandung).... moge saye byk tenaga nak jahit manik lagik pasni... huhu.... kdg2 tu saya jahit sambil baring.... sebab lenguh kepala sgt... haha... tapi sonok jahit manik ni.. excited tgk manik mama yg sgt byk... sampai semua warna saya nak letak... sgt2 warna-warni di aidilfitri... hehehe...

No comments: